Manizales & crazy Medellin - Reisverslag uit Manizales, Colombia van Jaad Len - WaarBenJij.nu Manizales & crazy Medellin - Reisverslag uit Manizales, Colombia van Jaad Len - WaarBenJij.nu

Manizales & crazy Medellin

Door: Jade

Blijf op de hoogte en volg Jaad

23 Mei 2015 | Colombia, Manizales

Hola!
Jade hier. Terwijl ik dit typ zit ik op het dakterras van een hostel in Medellin, onder het genot van een rood wijntje zijn len en senta lekker aan het koken. Len en ik hebben een leuk weekend gehad in Manizales. We hebben op zaterdag de hoogste kerktoren van colombia beklommen wat een geweldig uitzicht gaf. In een raar tentje hebben we ( met handschoen aan) een halve kip van een braadstok op.. Lekker!! Dat voor een prikkie. (ik zie jaaps water in de mond;))Op zaterdag zijn we de hort op gegaan om te stappen. Toch wel even wat anders dan in NL. Heel veel bubbeling achtige dagger muziek hebben Len en ik ons al schurende tussen de locals gevoegd. Misschien is het de hitte maar dit ging Len bijzonder goed af! Zondag kreeg ik een ontbijtje op bed gehaald van de straat omdat het hotel ons wat te luxe was;). Verse jus, koffie en een croissantje.. Hmm. Na rustig aangedaan te hebben op naar Medellin! Senta zit hier ook in een hostel wat ver van het centrum.. Het hostel vol en vrij prijzig. Mijn beredenering was, hoe dichter iets in het centrum hoe beter, dus ik boekte voor een nacht een hotel in het centrum.
De bus naar Medellin was er een waar ik met mijn billen samengeknepen heb gezeten. Naast mij zat een oma van ik gok 90, alleen op pad. Haar dochter zwaaide haar al bezorgd uit en gaf ons instructies die ik niet begreep. Nou onderweg wel.. Ze zat al kuchende en overgevend in een zakje naast mij. Ik wreef haar maar over de rug maar ze was nogal zelfstandig. Toen we stopte om te plassen dacht ze dat we er al waren.. In mijn beste Spaans uitgelegd dat ze maar weer lekker moest gaan zitten. De weg was heel hoog in de bergen, met veel verkeer, een kwijlende oma en ontwijkingsmaneuvres. Toen we aankwamen was ik heel erg opgelucht. Ook omdat omatje werd opgehaald door familie die we met handen en voeten hebben uitgelegd dat ze onderweg nogal de weg kwijt was.
We pakte de taxi naar ons hotel. Wat is Medellin groooot! We reden door verschillende type wijken. Het was donker en we reden door een wijk waar ik diep treurig van werd. Alleen maar zombies onder de drugs met vieze kleren etc. Ik dacht nog, je zou hier maar slapen! De chauffeur zei 1 minuut later, kijk daar is jullie hotel. We rekende af, als een haas naar binnen waar ik in de 'hotel' kamer een nogal emo moment had. Als je moet luisteren naar je onderbuik gevoel was dit er een, hier moesten we niet zijn. Vanuit onze kamer keken we op straat waar 80 procent onder invloed was, de vuilniszakken opscheurde, een telefooncel probeerde te kraken...
Het was inmiddels 8 uur en hadden trek. We besloten om geen voet op straat te zetten alleen van taxi tot deur. We keken of we diezelfde nacht nog in hetzelfde hostel als Senta terecht konden maar die was vol. Alvast geboekt voor komende twee dagen.
Vanaf de deur van het hotel in een taxi gestapt. Dit bleek net een rare vent te betreffen die al knikkenbollend, met een schaal eten op zijn dashboard ons zonder dat de meter aanstond wegbracht. Het begon keihard te regenen en meneer liet al zijn ramen open, nat regenen was normaal! Na uiteraard een discussie over het bedrag een heerlijke salade gegeten in een luxe omgeving. De salade smaakte me goed maar het contrast in de armoede waar we vandaan kwamen en de rijkdom die we hadden vond ik lastig.
We besloten zorgvuldig een betrouwbare taxi chauffeur te zoeken die ons veilig kon terugbrengen. We troffen een ontzettend aardige chauffeur. Ons hotel zat op en strook die een richting was. Hij zette de taxi meters in zijn achteruit om ons recht voor de deur af te zetten. Hij wachtte tot we binnen waren en wij hebben vol ongeloof nog even naar buiten gekeken en zijn gaan slapen. De volgende ochtend hebben we de taxi gepakt naar dit luxe hostel in een woonwijk. Hier lijkt alles koek en ei, maar wij weten nu wel anders. Ergens goed om gezien te hebben hoe het hier ook echt is. Echter ook een goede les dat downtown centrum ook niet altijd het beste is als toerist....

Vandaag een groente/fruit markt bezocht waar we zoveel mogelijk buitenaardse dingen hebben geproefd. Vruchten die ik nooit eerder heb gezien, niet alles even lekker maar onze vitamine C is weer aangevuld.
Wandeling in een botanische tuin.. En boodschappen in een mega winkel.
Morgen gaan we een stadswandeling doen met een gids. De stad is indrukwekkend, blij ben ik wel weer mij te omgeven met de lucht van groen!
Xxxx

  • 26 Mei 2015 - 21:28

    Ingrid:

    Pfff.....gelukkig weer overleefd jongens!

  • 27 Mei 2015 - 21:28

    Hester :

    Intuïtie klopt altijd, goed geregeld stelletje avonturiers!

  • 28 Mei 2015 - 10:50

    Tim:

    Zonde hoor! Ik vond Medellin echt mooi en gezellig. Met de kabelbaan over de heuvel en dan fietsen in het bos, leuke barretjes in Parque Lleras en grote shopping malls. Jammer dat jullie in het verkeerde gebied hebben gezeten! De botanische tuin is inderdaad wel mooi!


  • 01 Juni 2015 - 09:19

    Jeroen:

    Ai! Reality check... soms ook goed om eens te ervaren naast al dat moois, zet alles in perspectief. Voor de volgende locatie hoop ik op meer paradijselijke taferelen voor jullie! ;-) Have fun!

  • 01 Juni 2015 - 09:23

    Jeroen:

    Is het een idee om de updates van deze site op FB kenbaar te maken? Elke keer als een een stukje hebt geschreven, is er een optie om het via FB te 'sharen' (niet hele stuk, meer een soort link). Zo krijg je veel meer lezers en reacties! Ciao.

  • 02 Juni 2015 - 15:11

    Emely:

    Eindelijk eens een vrije dag en de tijd om jullie spannende verhalen te lezen! Zo te lezen maken jullie van alles mee.... Goed om op je intuïtie te vertrouwen blijkt wel weer! Blijf dat doen, EN GENIETEN natuurlijk.

    Liefs en kussen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jaad

Actief sinds 16 Mei 2015
Verslag gelezen: 377
Totaal aantal bezoekers 10027

Voorgaande reizen:

14 Mei 2015 - 12 Juni 2015

Backpacken door het mooie Colombia!

Landen bezocht: