'The best view of the world' - Reisverslag uit Guatapé, Colombia van Jaad Len - WaarBenJij.nu 'The best view of the world' - Reisverslag uit Guatapé, Colombia van Jaad Len - WaarBenJij.nu

'The best view of the world'

Door: Len

Blijf op de hoogte en volg Jaad

27 Mei 2015 | Colombia, Guatapé

Hela hola,
Het is vandaag woensdag 27 mei en hebben we weer afscheid genomen van Sen vanuit het BS hostel in Medellin. Vandaag zijn we onderweg naar Guatape. Dit plaatsje ligt ten oosten van Medellin en is ongeveer een uur tot anderhalf rijden. We hebben een taxi gepakt en werden geconfronteerd met een vrolijke Colombiaanse snuiterd ;). Hij leerde mij Spaans en Engels. Kortom na deze educatieve rit door Medellin, hop hop in de bus naar deze memorabele bezienswaardigheid.
Nadat we afgezet waren bij les busos terminalos, hebben wij de local bus gepakt naar dit gehuchtje. We werden na de eerste kilometers iets wat geïntimideerd door een rapper die op deze agressieve manier aan zijn inkomen kwam, maar toch ons niet benaderde uit angst voor het onbekende...ach ik lul maar wat. Maar we werden wel aangenaam verrast door een verkoper in de bus, die gewoon wel een leuk praatje met ons wilde maken en vol trots op z'n crapberry zijn perro hondje en zijn nino kindje aan ons toonde :). Hierop vertrok hij en liet hij heel nonchalant een rol heerlijke zandkoekjes achter voor ons zonder hier maar ook iets voor te willen hebben. Weer een fijn mens ontmoet :). Ja Medellin, was heftig, mooi en eigenlijk alles bij elkaar.
Aangekomen in Guatape hebben we genoten van de pittoreske Spaans koloniaas geschilderde huisjes, we hebben lekker gegeten op het plazaatje en zijn een bootje gaan huren. Met het mini motorbootje met een 3 pk motortje, zijn we door de plassen van Guatape gaan varen. Super mooie omgeving. Die avond hebben we lekker wat gegeten in een restaurantje aan het water. Er was geen hond en de kok/ober/afwashulp/hoefsmit, was nogal een groot van van Fc Medellin, die die avond speelde en wij op het moment van de aftrap om zijn diensten vroegen. Deze man was zo gepassioneerd fan dat wij het helemaal geweldig vonden om naar hem te kijken.
De volgende morgen zijn we naar 'de Rots ' gegaan. Het uitzicht punt van Guatape. Na de 740 treden gelopen te hebben en diverse ehbo'ers een goedemorgen gewenst te hebben, waren we dan uiteindelijk zonder extra zuurstof, aangekomen op ' the best view of the world' althans volgens het bordje dan he ;). Maar het loog er niet om, godnondeju nou zeg! Mooi!. Hierna zijn we terug gegaan met de taxi naar Medellin airoporto. We hebben lekker decadent voor 150.000 pesos pp het vliegtuig naar 'CARTAGENA!!' gepakt! Owja ik zijne gek was even vergeten mijn mes uit mijn handbagage te halen, maar na de securitycheck en mijn tas nu zonder mes zijn we gaan boarden. :) latersss!