Ola Bogota! - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Jaad Len - WaarBenJij.nu Ola Bogota! - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Jaad Len - WaarBenJij.nu

Ola Bogota!

Door: Len

Blijf op de hoogte en volg Jaad

14 Mei 2015 | Colombia, Bogota

Buenos diaz! Dag 2, het is vrijdag en wij hebben flink lopen spoken door het hostel deze nacht. We hadden namelijk een bietje een jetlag. Maar om 7 uur uit de veren en onder de klamme lappen vandaan. ( die waren echt zo want de matras was zacht en alles pakken ze in plastic, in) Na een lekkere Colombiaanse cafe negro, hebben we geld gepint. De machine gaf je telkens maar een paar seconde bedenktijd, waardoor het wel een fruitautomaat leek en Jaad als een malle op de knoppen aan het rammen was. Na de dinero's gecached te hebben, zijn wij naar de berg Monserat gegaan. Wel miezerregen helaas, maar een aangename temperatuur. Daar met een boemeltreintje naar boven. Aangekomen bij de top lekker rondgelopen, door de regen weliswaar en geen drol te zien door de mistige en bewolkte delen van de stad. We zijn met het kabelbaantje terug gegaan om vervolgens lekker te gaan nassen. In een studentikoos achtig eettentje hebben we lekker gegeten en zijn we de wijk door gaan struinen. Plots waren we beland in Carrera No 7, een straat vlak bij Bolivar. Dit is de kho san road, de Marlioborro street van Bogota. Oftewel een hele grote brede winkelstraat met overal straatartiesten en Colombiaanse muziek. Heel levendig doordat de straat een lengte heeft van een paar km, zeker 50 meter breed is en er geen auto's rijden. Grappig detail, we zagen groepjes Colombianen rondom een tv staan waar ze muziek dvd's verkopen, terwijl de kijkers de tijd namen aandachtig en geconcentreerd de dvd aan het inspecteren waren. Ook gokken Colombianen met cavia's, waarbij ze aan moeten geven in welk mandje de cavia, uit pure doodsangst, in gaat rennen! Bizar maar wel een leuke ambiance :).
Even een kleine siësta genomen en hierna weer de Carrera No7 op! Ander sfeertje maar nog steeds gezellig. Wij een lekker Corona achterover getikt waarna, ik sufferd die ik ben, 150000 peso's uit mn kontzak had steken, en door een plaatselijk jonge dame werd geattendeerd op dit voorval :) super attent en lief! Ja mooi volk mensen!
Het is een stad die boven verwachting en door alle slechte verhalen bij ons erg goed scoorden! Leuk dus. De dag afgesloten met beans and rice in een plaatselijk agenebbes tentje :).

Hierna zijn we gaan slapen en om 7 uur, in de vroege morgen, dag 3,hebben wij de taxi gepakt naar de busterminal. We zijn om 10:00 uur vertrokken en na wat vieze bladerdeeg achtige broodjes, in de bus onderweg naar Neiva, hebben we gewoon wifi in dit luxe vervoersmiddel. As we speak typ ik dit al kijkend naar mijn mooie vrouw en het mooie landschap van Colombia. Tot de volgende vanuit de desiento van Tatacao. Adios amigos.

• 18 Mei 2015 - 09:41

Natas:

Heey luitjes! Gelukkig zijn jullie veilig aangekomen! Veel plezier daar en tot over een maandje! Ik ga jullie berichten volgen.
    X Natas

• 19 Mei 2015 - 17:17

Bernadette :

Geweldig leuk om jullie zo te volgen. Kan nu een beetje meegenieten. Word er wel een beetje jaloers van. Heerlijk om die sferen te proeven. En hoe gaat het met jullie spaans? Blijf jullie volgen. Veel plezier en geniet ervan.

liefs,

Bernadette

• 01 Juni 2015 - 09:07

Jeroen:

Hey! Waarom zijn mijn vorige berichtjes verwijderd?! :-?